vrijdag 22 augustus 2014

henna nailart

hallo allemaal wij gaan vandaag jullie laten zien hoe je soort van een henna print op je nagels kunt krijgen.
Je kunt elke kleur basislak en nail art pen nemen die je wilt, maar omdat dit patroon een Oosterse, 1000-en-1-nacht-achtige uitstraling heeft heb ik voor goud gekozen. Ik heb de kleur Bangalore uit de W.I.C. by Herome genomen gecombineerd met een zwarte  nail art pen.
Om te beginnen lak je je nagels eerst met een basecoat gevolgd door een dekkende laag basiskleur. Eén laagje Bangalore was al voldoende. Dit moet je vervolgens echt goed laten drogen/uitharden.
Vervolgens teken je gewoon wat sierlijke krullen en vul je de lege ruimtes op met halve rondjes zoals hierboven. Vervolgens maak je stipjes aan de buitenkant van deze lijnen en voila, het ziet er meteen uit als een ingewikkeld patroontje! Nou is de duimnagel lekker groot, dus hier begin ik altijd mee om er ‘een beetje in te komen’ en vervolgens ga ik door naar de rest van mijn nagels.
Je kunt je nagels helemaal opvullen met krullen, of er juist voor kiezen om er net wat meer ruimte tussen te laten zodat het patroontje minder druk wordt. Het is maar net wat je mooi vindt! Nadat alle patroontjes er op zitten goed laten drogen en dan pas een topcoat aanbrengen. Ik heb dit aangebracht om 22u ‘s avonds en ik ga de topcoat pas de volgende ochtend aanbrengen. Ik heb mijn nail art namelijk te vaak verpest door er te snel een topcoat over aan te brengen en dan loopt het zwarte helemaal uit, zo zonde!
Ik hoop echt dat jullie een zwarte nail art pen in huis hebben en deze nail art gaan uitproberen! Het ziet er ingewikkeld uit, maar het is ZO makkelijk en het zat er bij mij, op alle nagels, binnen 5 minuten op. Trust me on this! Het is een leuke, feestelijke nail art, heel sierlijk en sprookjesachtig. Ik ben benieuwd naar jullie versies!Het eindresultaat heeft een Oosterse uitstraling die me doet denken aan een henna tekening. Het enige wat je nodig hebt is een nail art pen en zoals je in het artikel van gisteren hebt kunnen lezen zijn die van Models Own Wah! Nails mijn favorieten. Echter zal deze nail natuurlijk ook prima lukken met andere nail art pennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten